Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών

kep

Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) είναι κρατικά καταστήματα που συστάθηκαν με αυτή την ονομασία το 2002, αρχικά στις Περιφέρειες και τις τότε Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις,  με σκοπό τη μείωση της γραφειοκρατίας και την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών σε ότι αφορά τις συναλλαγές τους με το δημόσιο. Ο ρόλος των ΚΕΠ είναι να αποτελέσουν τα σημεία επαφής των Δημοσίων υπηρεσιών με τους πολίτες και να παράσχουν υπηρεσίες μιας στάσης.

Στο ΚΕΠ του Δήμου ο πολίτης μπορεί:

  • να ενημερωθεί και να πληροφορηθεί για τις ενέργειες που απαιτούνται για τη διεκπεραίωση διοικητικών υποθέσεων.
  • να καταθέσει αιτήσεις για τη διεκπεραίωση υποθέσεών του από τις υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων και του Δημοσίου για όσες περιπτώσεις με κοινές αποφάσεις του Υπουργού Εσωτερικών και του κατά περίπτωση αρμοδίου Υπουργού καθορίζονται οι διαδικασίες που θα διεκπεραιώνονται μέσω των ΚΕΠ.

Τη διακίνηση των αιτήσεων αναλαμβάνει το ΚΕΠ, το οποίο παραλαμβάνει και την απάντηση και έχει την ευθύνη ειδοποίησης του αιτούντα για την παραλαβή.
Οι πιο συνηθισμένες διαδικασίες που μπορεί ο πολίτης να διεκπεραιώσει στα ΚΕΠ είναι:

  • Χορήγηση αντιγράφου πιστοποιητικού γέννησης και οικογενειακής κατάστασης
  • Χορήγηση αντιγράφου ποινικού μητρώου γενικής ή δικαστικής χρήσης
  • Χορήγηση αντιγράφου πιστοποιητικού γέννησης και οικογενειακής κατάστασης Δήμου Αθηναίων (on line)
  • Χορήγηση αντιγράφου ληξιαρχικής πράξης γέννησης, γάμου και θανάτου
  • Χορήγηση δελτίου μετακίνησης ΑμεΑ με τα μαζικά μέσα συγκοινωνίας
  • Ειδικό εποχιακό επίδομα του άρθρου 22 του Ν. 1836/89-ΟΑΕΔ
  • Οικογενειακό επίδομα - ΟΑΕΔ
  • Έκδοση και παραλαβή άδειας οδήγησης
  • Έκδοση πιστοποιητικού στρατολογικής κατάστασης τύπου Α (πλήρες)
  • Ανανέωση άδειας οδήγησης
  • Άρση παρακράτησης κυριότητας επιβατικού αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας
  • Χορήγηση Πιστοποιητικών από το Πρωτοδικείο
260263